onsdag 11. august 2010

Raumarock 2010





1. "Ta her e live!" 2. Kim med barnesolbriller 3. Sær seksualundervisning
4. Ida med dagen derpå-mat; kneipbrød og smøreost 5. Gåte!

Vi ble hentet av Ida en time for sent, og hadde en småartig roadtrip til Åndalsnes. Vi regnet bort da vi skulle sette opp telt, og fant ut at vi var for sosiale for både Bare Egil og Shining. Regnet forsvant etterhvert, før Cathrine og jeg busset ned til konsertområdene for å finne oss en bra plass til Gåte. Det gjorde vi! Jeg sto bak en jente som var ca. 140 høy og hadde gjerdet i magen. Da de kom på, og de begynte å spille det vakreste av det vakreste, var det øl i luften, klemming, synging og grining. Det var fantastisk! Jeg fikk sett 'Kjærleik', som er yndlingssangen min, og da de avsluttet med Sjåaren og Gunnhild sto ytterst på scenen, uten mikrofon og sang de vakreste noter a capella, trodde jeg jeg skulle dø. Det hele endte dog med astma og panikkanfall (som alltid når jeg er på en bra konsert), men herregud .. det var så verdt det!

Dag to gikk egentlig ut på å være sosial, drikke mye, og ikke få sett en eneste konsert. Det passet meg også ypperlig! Jeg trives så godt på festival at jeg egentlig ikke trenger konserter. Gi meg alkohol, bra mennesker, et telt og en slette.

Nå må jeg pakke og dusje, før vi drar til Skottland! Vi blir borte til lørdag og jeg lover å ta masse bilder. Adjø!

2 kommentarer:

June sa...

Astma og panikkanfall på konserter høres litt slitsomt ut :P Men Gåååte da gitt, fantastisk. Lever fremdeles på konserten i dødens dal i fjor. <3

Tor Olaaaaaaaav sa...

At du ikke såg Shining gjorde at du gikk glipp av den beste konserten på hele festivalen.