lørdag 19. juni 2010

Mine topp 10 vokalister

It's about time...

#1. Philip Anselmo (Pantera, Down)
Phil er, uten den minste tvil, en av de beste vokalistene noen gang. Jeg har personlig kåret ham til Gud og han var den som tok skjegg*-jomfrudommen min. Han har både den mest aggresive og sårbare stemmen jeg noen gang har hørt, samtidig som at han er uforsvarlig hawt. Eye candy! Jeg har til og med oppkalt min høyt elskede mac etter denne mannen. Nuf said!


#2. Corey Taylor (Slipknot, Stone Sour)
Hvis Phil er Gud så er Corey verdenshersker, og hvis de to noen gang hadde samarbeidet hadde de vært uslålige. Det eneste som trekker Corey under Phil er at han ikke har en like særpreget ekstremvokal. Phil kan synge ufattelig dypt og ufattelig lyst, mens Corey bare... skriker. Og misforstå meg rett; jeg elsker det, men det er ikke nok. Corey har derimot en clean vokal som kan rive deg opp innenfra og dra ut alle innvollene dine. Og ja, det er en positiv ting. Det er bare å sette på Stone Sour, og du vil bli forelsket i Corey med én gang.






#3. Eddie Vedder (Pearl Jam)
Future husband. Eddie Vedder had me at 'sheets' da jeg hørte Black for første gang. Han har den fantastiske egenskapen at man kan høre på stemmen hans hvilket humør han var i dag han sang den. Ikke bare når han er trist som i Black, men også når han er stolt, sint, driter i det meste, eller bare lykkelig. Og det.. det er det få artister som klarer. Eddie har også et punkt i spekteret sitt hvor stemmen hans går fra kraftig til wow, noe man f.eks. kan høre på Once. Og i tillegg til dette er Eddie siklemateriale nummer en!


#4. James LaBrie (Dream Theater)
Dream Theater-fans har ofte en egen, intern LaBrie-humor, og det fordi han leker utrolig barsk i forhold til hvor femi stemme han har. Å komme fra et glam metal-band til Dream Theater var visst ikke bare-bare, og måten han stikker ut tungen sin live når han skal treffe høye toner er priceless. Men han klarer det jo! Og jeg må ta tilbake det om barskheten hans, for jeg ble faktisk utrolig positiv overrasket da jeg så ham i Spektrum. Good boy!

#5. Mikael Åkerfeldt (Opeth)
Det er ikke så mye å si om Mr Åkerfeldt, bortsett fra at han har fått sin egen Facebook-religion, og har uten tvil verdens beste growl. Skjegg på høyt nivå! Og så er han svensk og selverklert moromann. Det har absolutt mye å si....

#6. - Aaron Lewis (Staind)
Jeg vedder en tier på at denne lille bolla kan ha seg med hvilken som helst jente han vil, og det bare på grunn av stemmen. Er du ikke trist og sårbar fra før av så blir du det hvis du setter på en Staind-cd, men det er samtidig verdens beste medisin hvis du allerede er litt nede. Jeg skal faktisk skrive et eget innlegg om Staind om ikke lenge. Uansett! Trenger du psykologhjelp? Hør på Aaron!

#7. - Brandon Boyd (Incubus)
Mehehehe. Grr. Neida (joda). Herregud, nå virker det jo som jeg bare velger disse mennene utifra utseendet, men det er jo ikke sant. Det er bare sånn at du blir automatisk dritheit oppi hodet mitt hvis du kan synge og i tillegg spiller et instument. Og Brandon kan synge! Veldig synge.

#8. James Hetfield (Metallica)
Jada, den måtte jo komme. Papa Het! Selv om unge Hets vokal var en del bedre enn den han har nå er den fortsatt i verdensklasse. Har du ikke hørt James Hetfield synge har du ikke rett til å eie ører i det hele tatt.

#9. Serj Tankian (System of a Down)
To ting er sikkert: Serj er syk og Serj lager party. Hvor mange festminner har ikke jeg som inneholder holding av hender, dansing, synging og Serj? Det er mange! Selv om jeg aldri har sett noen videoer eller annet fancy av Serj (ja, vi er på fornavn), tenker jeg på ham som en morsom, litt utrøyka og loka fyr. Som det så fint står på Wikipedia: Tankian er vegeterianer og liker poesi.
Told you so!

#10. Michael Poulsen (Volbeat)
Selv om det høres ut som om han har en potet i halsen (han er dansk vettz). Selv om han synger elendig engelsk. Selv om han er litt for wannabe Hetfield og andre store folk. Mr. Poulsen er dritdyktig!


* - Skjegg
Når du får frysninger som starter nederst på ryggen sin og ender opp i ansiktet ditt. Dette heter selvfølgelig bare skjegg når det skjer på jenter/pubertestroll (gutter), siden det er det nærmeste vi kommer skjegg fo'real.

1 kommentar:

pernille sa...

sv: tusen takk! Forhåpentligvis camp C! Du da? :D