mandag 12. juli 2010

The House Jack Built

Når jeg blir stor skal jeg ha mange hus. Eller, om i mange så i allefall tre. Det blir også min største utfordring når jeg flytter, for hvordan skal jeg ha leiligheten min? Og nei, jeg har ikke tatt med kafeen min i dette innlegget, men jeg skal fortsatt åpne en og dere skal fortsatt besøke den.



Dette huset er det jeg ønsker meg mest. Mange vet jo hvor utrolig glad jeg er i Afrika, og for dere som ikke visste det: dere vet det nå. Jeg vil ha et stort, brunt hus i skogen, helst nærme en elv eller et vann. Det skal ligge høyt over bakken (sånn som på bildet), og ha stråtak – og da mener jeg ikke norsk torvtak, men strå. Innsiden skal være ca akkurat sånn som på bildet, med mye bruntoner og hvitt. I tillegg til det skal jeg ha mange sære, men fine, planter og zenhager. Tremasker, stearinlys, store tepper og abstrakt, afrikansk kunst. Ja!



Hus nummer to skal egentlig være som en leilighet. ...Bare ikke. Det var være typisk funkis, hvitt, helst nærme havet, og med masse vinduer. Hele vegger kan godt være vinduer for min del. Inni skal det meste gå i sort og hvitt, børstet stål og fargedetaljer. Her skal jeg ha stor flatskjerm, enda større lydannlegg, og så mange Apple-produkter at de fleste kommer til å bli kvalme. Dette huset skal selvfølgelig ikke ligge i Norge, men på et sted som er mye større og med mer folk.



Det siste huset skal se akkurat sånn ut, og ligge et sted med mye skog. Inni skal det være så hjemmekoselig som det går an å bli, og det er her jeg skal tilbringe mine siste dager. Gamle tremøbler, pastellfarger på veggene, og tynne gardiner. Her skal jeg ha verdens største bok- og LP-samling, og lage mat hele tiden. Jeg skal ha mye origami og kvister der inne, og pynte med sær og gammel pynt. Det skal være et sånn hus barna som går forbi er redde for å gå inn i, men som egentlig er kjempekoselig.

1 kommentar:

June sa...

Åååh, fint fint fint! <3